marți, 11 august 2009

Reglarea corecta a farurilor

Poate de multe ori, dupa un accident usor sau o interventie in service asupra autoturismului, ati fost nemultumiti de vizibilitatea pe care o aveti pe timp de noapte din pricina dereglarii farurilor. In acest post sunt prezentate cateva sfaturi pentru a verifica si a va regla corect farurile singuri.
Sunt necesare o ruleta, o rigla, o creta, vreo 2 pietre si un set de chei sau surubelnite, necesare actionarii suruburilor de reglaj.
Este neaparata nevoie de prezenta unui zid sau a unui perete (poate fi cel din garaj sau peretele blocului, daca vecinii nu au nimic impotriva). Se masoara 7.5 metri de la perete, se marcheaza cu o linie aceasta distanta si se duce masina pana la cativa cm de perete. Acolo se marcheaza un punct ce reprezenta mijlocul masinii (va puteti folosi de emblema), se noteaza cu V, si inca 2 puncte din dreptul becurilor de faza scurta (in centrul acestora), care se noteaza cu C.
De corectitudinea marcarii punctelor farurilor pe perete tine reusita intregului proces. Din punctul V se va cobora in linie dreapta aproximativ 15-20 de cm. Apoi se va cobora din dreptul fiecarui punct C 7.6 cm si se vor marca punctele noi. Cele 2 puncte obtinute se vor marca cu B, apoi se vor uni printr-o dreapta (daca ati marcat corect atunci distanta intre punctul V si punctele C, respectiv B trebuie sa fie identica).
Mutati masina la linia de 7.5 metri si aprindeti farurile pe faza scurta, cu reglajul farurilor pe zero. Avand in vedere ca zero este reglajul standard, cu o persoana pe locul conducatorului in masina, recomandabil ar fi sa se gaseasca cineva in acest loc, sa fie ceva benzina in rezervor si sa nu fie frana trasa sau altceva. Se vor lua toate masurile pentru ca masina sa fie perfect dreapta pe strada.
Daca este posibil ar fi bine ca alimentarea farului din stanga sa fie intrerupta. Veti vedea cum fascicolul de lumina va desena o linie dreapta in partea stanga iar in partea dreapta va desena o linie la 45 de grade. Deasupra acestor linii va trebui sa fie mai intuneric. Intersectia acestor doua drepte desenate de lumina va trebui sa coincida cu punctul B din dreapta. Daca nu va coincide se va actiona asupra suruburilor de reglaj. Suruburile de reglaj este bine sa le cautati cand aveti lumina la indemana.
Unul din suruburi se afla intre cele 2 becuri iar cel de-al doilea se afla cam in dreptul becului de semnalizare. Surubul aflat inte cele 2 becuri regleaza inaltimea fascicolului de lumina (sus-jos) iar cel de langa semnalizare regleaza directia acestuia (stanga-dreapta). Asadar daca punctul de intersectie al celor 2 drepte desenate de fascicol se afla in afara punctului B se va umbla la reglaje pas cu pas pana la aducerea lui in acest punct.
Dupa ce vom aduce punctul pe linia BV se va actiona asupra surubului stanga dreapta intr-o parte sau in alta pana se va aduce punctul pana va fi exact pe punctul B.
Apoi se va deconecta farul din dreapta pentru a nu fi jenati de fascicole ne-necesare.
Se alimenteaza farul din stanga si se repeta operatiile.

0 comentarii:

  © Blogger template The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP